5 praktiški patarimai tėvams, kaip pasirūpinti vaikų fiziniu aktyvumu


2017 11 16 | Autorius: Shutterstock nuotr.

5 praktiški patarimai tėvams, kaip pasirūpinti vaikų fiziniu aktyvumu

Sportas – ypatingai svarbus sveikos gyvensenos elementas tiek suaugusiųjų, tiek vaikų gyvenime. Vaikystėje formuojasi ir kūnas, ir gyvensenos įpročiai, tad fizinis aktyvumas padeda augti sveikiems ir žvaliems. Vis tik tėveliams ne visada paprasta atitraukti vaikus nuo kompiuterių bei išmaniųjų prietaisų ir sudominti sportu. Trenerė Elena Pencheva pataria pasitelkti žaidimo formą.

Nuosekli, reguliari fizinė veikla stiprina ne tik kūną, bet ir augina pasitikėjimą savimi, suteikia energijos, lavina discipliną. Daugelis šeimų supranta sporto naudą, tačiau greitas tempas, įtampa, bėgimas ir kartu su atžalomis praleidžiami tik vakarai į savaitgaliai, į kuriuos dar reikia sutalpinti ir namų ruošą, ir bendrus pietus ar vakarienes, ir renginius, ir žaidimus, ir kitus užsiėmimus, o su mokyklinukais ir pamokų ruošimą – visa tai sukuria tarsi užburtą ratą, iš kurio sunku ištrūkti. Tad mankšta namuose atrodo tik dar viena pareiga darbų krūvoje, o suvežioti visus, ypač jei šeimoje auga daugiau vaikų, į skirtingus būrelius ir patiems spėti į sporto klubą, krepšinio salę ar pabėgioti – tampa kone antru darbu pilnu etatu. Viena iš išeičių – sportuoti drauge.

Pasak trenerės, fitneso mokymo centro „Aeromix“ dėstytojos ir seminarų organizatorės Renatos Leganovič, šiuo metu sporto klubuose vis labiau populiarėja fitneso paslauga, skirta vaikams. Vaikų fitnesas – tai tinkamai parinkta sportinė programa, atitinkanti vaiko amžių bei jo fizinio išsivystymo ir parengtumo lygį. Ji pastebi, kad Lietuvoje sparčiai populiarėja E. Penchevos sukurta mokymo metodika „Fitnesas vaikams“, skirta mažiausiems sporto klubų lankytojams.

Specialistės patarimai gali būti naudingi ne tik treneriams, pedagogams ar kitiems su vaikais dirbantiems specialistams, bet ir, žinoma, tėveliams.

1. Kalbėtis su vaikais apie sporto naudą. Fizinis aktyvumas – svarbus nuo mažens, nes iki 5 metų susiformuoja visi vaiko gyvybiniai įgūdžiai. Būtina nuo mažų dienų vaikams paaiškinti fizinio aktyvumo naudą ir svarbą, kad ūgtelėjus jiems nekiltų abejonių, ar reikia sportuoti ir taip stiprinti savo sveikatą.

2. Mankšta ikimokyklinukams – bent tris kartus per savaitę. Šiame amžiuje reikia stiprinti širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemas, didinti paties organizmo galias augimo laikotarpiu, tad idealu, jei vaikai darytų pratimus kiekvieną dieną. Vaikams kasdienis sportas – nelengva užduotis, bet net parinkę tris treniruočių dienas per savaitę pamatysite, kaip Jūsų vaikas taps stipresnis ir sveikesnis.

3. Pasitelkite žaidimo formą. Vaikams, ypač jaunesnio amžiaus, sunku išlaikyti dėmesį, tad nuobodūs pratimai vargu ar sudomins. Mažyliai daug lengviau mokomąją medžiagą įsimena ne aiškinant ar pasakojant, o praktinių užsiėmimų metu, noriai įsitraukia į žaidimus.

4. Leiskite vaikui rinktis. Išbandykite įvairias kryptis. Galbūt jūsų vaikui patinka dailusis čiuožimas, o jūs verčiate jį lankyti futbolą. Dažnai tėvai spaudžia vaikus rinktis tokią sporto šaką, kuri patinka jiems, bet ne vaikui. Išsiaiškinkite, ko nori jūsų atžala. Gali būti, kad treniruotėse jam nuobodu arba per lengva. Apsilankykite atvirose įvairių mokyklų pamokose, paieškokite informacijos internete ir drauge su vaiku išrinkite jam užsiėmimus.

5. Rodykite pavyzdį. Kuomet vaikas matys, kad jūs sportuojate, o ne tik verčiate tai daryti jį, sudominti bus daug lengviau. Organizuokite bendras išvykas dviračiais arba paspirtukais, riedučiais. Surenkite namuose viktoriną sporto tema, būkite išradingi – stenkitės sudominti vaiką žaidžiant, dalyvaujant sporto festivaliuose ar šventėse. Jei vaikas nemėgsta sportuoti, pirmą kartą atėjus į treniruotę jį pasodinkite ir tiesiog leiskite stebėti, kaip vyksta užsiėmimai, o tada palaipsniui įtraukite į veiklą, paskatinkite prisijungti prie jau sportuojančių vaikų.

 

Daugiau sužinoti apie E.Penchevos metodiką ir užduoti rūpimus klausimus gyvai Lietuvos treneriai, pedagogai, sveikatos specialistai ir visi, norintys dirbti su vaikais, galės lapkričio 17-18 dienomis fitneso mokymo centro „Aeromix“ organizuojamame seminare „Fitnesas vaikams. Grupiniai užsiėmimai“. Vilniuje trenerė lankysis jau penktą kartą. Šįkart dalinsis patirtimi ir mokys, kaip sudominti vaikus atlikti taisyklingos laikysenos, tempimo pratimus ir visa tai pateikti žaidimo forma, kokius psichologinius metodus pasitelkti, norint užsiėmimus vaikams vesti saugiai ir įdomiai.