Mityba nėštumo metu: geriausi folio rūgšties šaltiniai


2016 06 11 | Autorius: Mama.lt

Mityba nėštumo metu: geriausi folio rūgšties šaltiniai

Folio rūgštis - vitaminams priskiriamai keli vienodą poveikį turintys junginiai. Ji reikalinga kiekvienam žmogui ir yra atsakinga už baltymų apykaitą, nukleorūgščių sintezę, ląstelių atsinaujinimą, tačiau nėščiosioms ir krūtimi maitinančioms moterims folio rūgštis ypač svarbi.

Folio rūgštis būtina normaliam vaisiaus vystymuisi, pakankamas jos kiekis sumažina apsigimimų riziką. Suaugusiems žmonėms per parą reikėtų gauti apie 240 µ g folio rūgšties, tačiau nėščiosioms ir krūtimi maitinančių moterų fokio rūgšties poreikis padvigubėja. Folio rūgšties paros norma nėščiosioms - 400 µ g per dieną, žindyvėms – 480 µ g.

Folio rūgšties galima gauti vartojant specialius maisto papildus arba į savo racioną įtrauktus tam tikrus maisto produktus, kurių sąrašą kviečiame peržvelgti. Tiesa, reikia prisiminti, kad termiškai apdorojant daržoves ir vaisius folio rūgšties drastiškai sumažėja, tad geriau ruošti salotas ar susiplakti žaliąjį kokteilį.

Geriausi folio rūgšties šaltiniai


Žalialapės daržovės (špinatai, salotos, petražolės)


Kiaušiniai


Citrusiniai vaisiai


Šparagai


Pupelės ir lęšiai


Brokoliai


Pilno grūdo duona


Saulėgrąžų sėklos


Avokadai


Kepenys