Jogos pozos vaikams


2014 07 19 | Autorius: Mama.lt, sheknows.com nuotraukos

Jogos pozos vaikams

Joga padeda vaikams susikaupti, nusiraminti, geriau koncentruoti dėmesį - o tai labai svarbu besimokant. Teisingai ir nepersitempiant atliekami jogos pratimai gerina laikyseną, įtvirtina teisingą stuburo padėtį, stiprina raumenis, o tai labai svarbu norint išlaikyti tiesų vaikų stuburą - juk skoliozė (stuburo iškrypimas) bei bloga laikysena yra itin dažna šuolaikinių vaikų, praleidžiančių tiek daug laiko prie kompiuterio ar televizoriaus, problema.

Specialistai teigia, kad savarankiškai joga vaikai gali užsiimti nuo maždaug 10-12 metų, tačiau pratimus galima pradėti daryti ir ankstesniame amžiuje, prižiūrint tėveliams, pasirengusiems padėti ar rankomis prilaikyti vaiką, kad neišlaikęs pusiausvyros pozoje jis nekristų ant grindų, neperkeltų viso svorio ant vienos galūnės ir nesusižalotų.

Prieš pradedant daryti pozas, vadinamas asanomis, verta trumpai apšilti, šiek tiek pašokinėti, pašokti skambant ramiai muzikai, padaryti trumpą mankštelę. Tuomet reikėtų atsistoti ir kelias minutes ramiai pakvėpavus galima pradėti daryti pratimus.
Siūlome kelis saugius pratimus, kuriuos nesunkiai padarys tiek vaikas, tiek ir jo mama ar tėtis - jums tereikės minkštesnio kilimėlio ir judesių nevaržančių drabužių.

Pratimus darykite lėtai, atsistoję į reikiamą pozą kūną joje šiek tiek užlaikykite, tuomet darykite kitą pratimą. Ramiai ir giliai kvėpuokite ir tą skatinkite daryti vaiką.
Baigę pratimų ciklą kelias minutes ramiai pasėdėkite, pakvėpuokite, paprašykite vaiko užsimerkti ir stengtis galvoti apie ramius, šviesius dalykus.

Tiltelis: Setu Bandha Sarvangasana

 

Šuo: Adho Mukha Svanasana

Pusmėnulis: Ardha Chandrasana ir Medis: Vrkasana

Kalnas: Tadasana ir Skudurinė lėlė: Uttanasana

Laimingas kūdikis: Ananda Balasana

Drugelis: Baddha Konasana

Vaikas: Balasana