Remigijus Bimba atsako į skaitytojų pateikiamus klausimus


2010 08 11 | Autorius: edieta.lt

Remigijus Bimba - kultūrizmu užsiiminėja nuo 1991 m., jis yra Lietuvos kūno kultūros akademijos sporto magistras bei turi keturiolikos metų asmeninio trenerio patirtį.

Su malonumu R.Bimba atsako į skaitytojų pateikiamus klausimus.

Klausimas: Už dviejų mėnesių man bus 16 metų, sveriu 70 kg, ūgis 183 cm. Pradėjau lankyti lengvąją atletiką, truputį sportuoju su svarmenimis. Norėčiau patarimų, kokius daryti pratimus namų sąlygomis, kad išryškėtų raumenys ir šiek tiek priaugtų svoris? Matas

Atsakymas: Vienu metu galima arba auginti raumenis, arba „deginti“ riebalus. Namų sąlygomis rekomenduotina atlikti pratimus naudojant savo kūno svorį, taip pat galima pratimus atlikti ant skersinio ir lygiagrečių, su gumomis ar mankštos kamuoliu. Geriausia, kad lengvosios atletikos treneris pačiam parodytų kokius pratimus reikėtų atlikti.

Klausimas: Sveiki, man 15 m., ūgis-166, svoris-56. Žadu maždaug 3-4 kartus per dieną su dviračiu numinti apie 26 km pirmyn ir tiek pat atgal. Tačiau bijau, kad tuo galiu pastorinti savo šlaunis ir blauzdas, kurios gana stambokos... Taigi, ar taip sportuodama aš pastambinsiu kojų apimtį? Neringa

Atsakymas: Atliekant aerobinį krūvį (pvz. bėgimas, važiavimas dviračiu, plaukimas ir kt.) būtina atsižvelgti į du parametrus – pulsą ir laiką. Rekomenduojamas pulsas paskaičiuojamas pagal šią formulę: (220-amžius)x0,65-0,80, o laikas 20- 40 min. Dažnis per savaitę – 3-5 kartai. Atlikite įvairesnius aerobinius pratimus, taip išvengsite monotonijos ir netreniruosite tų pačių raumenų.

Klausimas: Laba diena, man 33 metai, ūgis 166cm , svoris 53 kg. Reguliariai vaikštau į sporto klubą, 3-4 kartus per savaitę, salėje praleidžiu apie 1 valandą, kartais einu į aerobikos treniruotę. Stengiuosi sveikai maitintis, vengiu riebaus maisto, daugiausiai valgau vaisius, daržoves, jogurtus, varškę, ir pan. Ką darau ne taip, kad niekaip negaliu numesti svorio? Norėčiau sverti 50 kg. Labiausiai erzina pilvukas, ir aplink liemenį riebaliukai. RD

Atsakymas: Pagal pateiktus parametrus nėra būtina mesti svorio. Dabar Jūsų kūno svoris – optimalus, nes kūno masės indeksas (KMI) yra 19,2. Jei sumažinsite svorį iki 50 kg, tada KMI bus per mažas – I laisnio mitybos nepakankamumas.

Klausimas: Laba diena, norėčiau paklausti nuo kokių pratimų galiu pradėti sportuoti? Mano ūgis 1,74 m, svoris 95 kg. Prieš metus buvau numetusi 20 kg, lankiausi sporto klube. Dabar norėčiau pradėti sportuoti vėl. Nuo ko turėčiau pradėti, kad išjudinti organizmą? Galvoju derinti mitybą, ne tik sportuoti. Gerda

Atsakymas: Pradėkite nuo aerobinių ir tempimo pratimų. Sportuokite 3-4 kartus į savaitę. Vėliau galėsite atlikti pratimus ir su svoriais ar treniruokliais, o jei sportuosite namuose – su gumomis, mankštos kamuoliu.

Klausimas: Sveiki, kada patartina po bėgiojimo gerti ir valgyti? Lina

Atsakymas: Atsigertini izotoninio gėrimo ar vandens galite ir bėgimo metu. Po treniruotės rekomenduotina išgerti baltyminį kokteilį (pvz. whey izolate) su vandeniu, o valandos bėgyje turėtumėte suvalgyti angliavandenio (pvz. ryžiai, grikiai, avižiniai drybsniai) ir baltymo (žuvis, mėsa, varškė) maisto.

Dėkojame už atsakymus. Jūs taip pat galite užduoti klausimus sporto treneriui Remigijui Bimbai