Bananai — nauda širdžiai ir kraujagyslėms


2010 05 27 | Autorius: Pagal užs.spaudą, Gerda Z.

Bananai — nauda širdžiai ir kraujagyslėms

Valgydami šį vaisių, prie kurio jau seniai esame įpratę, mes nesusimąstome apie tai, kiek jis teikia naudos mūsų organizmui. Bananai sumažina insulto bei miokardo infarkto riziką, reguliuoja arterinį kraujospūdį. Tai puiki profilaktika skrandžio bei dvylikapirštės žarnos opoms. Tuo naudingos bananų savybės neapsiriboja, todėl siūlome susipažinti su bananų privalumais smulkiau.

Kokių vitaminų turi bananai?Bananai, kaip ir visi vaisiai, savyje turi vitaminą C, kuris yra galingas antioksidantas, padedantis organizmui nesenti bei padedantis kovoti su peršalimu. Dėka jame esančio vitamino E, reguliarus bananų valgymas stabdo senatvės požymius, didina odos stangrumą ir yra gera profilaktinė priemonė prieš raukšles. Vitaminas PP, kurio yra bananuose, vaidina didelį vaidmenį medžiagų apykaitos procesuose, kurie vyksta organizme. Be to, bananuose yra vitaminų B1, B2, kalio, kalcio, magnio, fosforo, natrio ir nedidelis kiekis geležies.

Naudingosios banano savybėsBananas — mūsų širdies draugas, kadangi jis yra geriausias kalio šaltinis. Suvalgant 3-4 bananus per dieną, galima patenkinti beveik pusę paros normos šio labai svarbaus mūsų organizmui, metalo. Žinome, kad kalis yra būtinas normaliam širdies raumens funkcionavimui. Todėl, reguliarus bananų valgymas sumažina insulto bei infarkto riziką bei normalizuoja padidintą kraujospūdį. Be to, bananai puikiai apsaugo mūsų kraujagysles. Šie vaisiai apsaugo nuo aterosklerozės.

Reguliarus bananų valgymas — gera profilaktinė priemonė prieš skrandžio ir dvylikapirštės žarnos opas. Ne tik pats vaisius, bet ir sultys labai naudingos gydant gastritą. Esant padidintam skrandžio rūgštingumui, bananų sultys vartojamos prieš valgį, esant normaliam - po valgio. Bananus patariama įtraukti į savo kasdieninį racioną žmonėms, kenčiantiems nuo pabrinkimų, depresijos, inkstų ligų, kepenų bei tulžies pūslės ligų.

Kiek banane kolorijų?Tarp įvairiausių dietų, lengviausia ir skaniausia — bananų dieta. Banano koloringumas — 90kcal šimtui gramų. Atsižvelgiant į tai, kad šio vaisiaus energetinė vertė yra aukšta, tai, prisilaikant bananinės dietos, reikia įvertinti bendrą paros raciono koloringumą. Reikėtų žinoti, kad 1 banane gali būti nuo 80 iki 200 kolorijų, priklausomai nuo banano dydžio. Visgi, nežiūrint į tai, kad bananai yra koloringiausi iš vaisių, norintiems atsikratyti svorio, dietologai nepataria visiškai atsisakyti bananų. Tai ką gi rinktis: lieknumą ar naudą sveikatai? Geriausia išeitis — šioje situacijoje toms, kurios atidžiai seka suvartojamas kolorijas — bananus valgyti pirmojoje dienos pusėje. Tą patį patariama daryti su visais angliavandeniais.