Ką daryti kai skauda nugarą?


2009 07 14 | Šaltinis: Newodessa.com.ua, Jupiterimages nuotr.

Ką daryti kai skauda nugarą?

Nugaros skausmas – problema, su kuria anksčiau ar vėliau susiduria visi žmonės. Deja, pasireiškus pirmiesiems simptomams daugelis reaguoja pernelyg nerūpestingai: pamanyk, paskaudės – ir praeis.

 

Tuo tarpu nugaros skausmo priežasčių gali būti pačių įvairiausių, neatmetant ir galimybės, kad nugaros skausmas – rimto sveikatos sutrikimo simptomas.

 

Visų pirma nugaros skausmai gali būti susiję su stuburu. Ypač tai pasakytina apie žmones, dirbančius sėdimą darbą, mažai judančius. Nugarą dažnai paskausta tiems, kas keletą valandų per dieną praleidžia neatsitraukdami nuo kompiuterio arba ilgą laiką ramiai stovėdami.

 

Jei nebus imtasi priemonių, šių žmonių raumenys atrofuosis, kas igainiui lems stuburo slankstelių degeneraciją ir nugaros smegenų šaknelių kanalo susiaurėjimą. Tada stuburo skausmai taps aštrūs ir varginantys. Kartais tai netgi sukelia dalinį nedarbingumą, kadangi žmogus negali atlikti tam tikrų darbų.

 

Jei jūsų darbas susijęs su būtinybe ilgai sėdėti ar stovėti vienoje vietoje, stenkitės kas pusvalandį padaryti mankštą – pavyzdžiui, pasivaikščiokite po patalpą, dar geriau – atlikite keletą pratimų stuburui: pasilankstykite į priekį, į šalis, atgal. Tai padės išvengti stuburo atrofijos.

 

Tokuis pratimus naudinga atlikti kasdien po 10-15 min. Nugaros skausmų profilaktikai galima imtis ir kitų priemonių:

 

• Jei jums tenka ilgai stovėti – stenkitės kūno svorį paskirstyti tolygiai abiems kojoms arba nuolat kaitalioti, nuo vienos kojos ant kitos.

 

• Jei tenka kelti nuo grindų sunkų daiktą, stenkitės išlaikyti tiesią nugarą.

 

• Jei nešate ką nors sunkaus, dažniau sustokite ir perimkite svorį kita ranka.

 

• Neavėkite avalynės aukštesne nei 4 cm pakulne.

 

• Gydytojai ne veltui rekomenduoja miegoti ant kieto paviršiaus. Jei miegate ant pernelyg minkšto čiužinio, miego metu stuburas gali smarkiai išsilenkti, kas sukelia raumenų apkrovą. Iš pradžių nugara per naktį pavargsta, o vėliau ir paskausta.

 

Nugaros skausmus gali sukelti ir netaisyklingas mitybos režimas. Mineralinių medžiagų – kalcio, fosforo, kalio ir magnio – stygius gali išprovokuoti osteoporozę, kuria susirgus stuburo kaulai tampa trapesni. Taigi į savo valgiaraštį būtina įtraukti riebios varškės, kopūstų, morkų, pupelių, žirnių, ryžių, burokėlių, graikinių, lazdyno riešutų patiekalų, apriboti cukraus vartojimą – jam pasisavinti organizmas sunaudoja naudingųjų medžiagų atsargas, taip silpninamas stuburas ir visas judėjimo aparatas.

 

Vertėtų prisiminti ir tai, kad toli gražu ne visi nugaros skausmai sufleruoja, jog jų priežastis – būtent nugaroje. Skausmai gali būti susiję ir su vidaus organais. Pavyzdžiui, galite būti persišaldžiusi nugarą (vadinamieji nugaros supūtimai).

 

Širdies skausmas gali persikelti į kairiąją nugaros pusę. O maudžiantis skausmas dešinėje nugaros pusėje gali reikšti kasos veiklos sutrikimus.

 

Todėl atsiradus ilgalaikiams ar nuolatiniams nugaros skausmams vis dėlto vertėtų pasikonsultuoti su gydytoju ir nustatyti jų priežastį, o ne imtis savarankiško gydymo. Beje, kai susirgus kai kuriomis ligomis nugaros trynimas ir masažas – dažniausios parankinės gydymosi namuose priemonės – gali tik pabloginti padėtį.